داستان ما از جایی شروع می شود که برادران آف یوکنیک به همراه دوستشان به نام Bengt Hellsten، تصمیم می گیرند که برای زیبایی و سلامت پوست مردم، کاری خارق العاده انجام دهند. درواقع کاری که در آن زمان  به ذهن کسی نرسیده بود و یا اگر هم رسیده بود، جرات انجام آن را نداشتند. رویای آن ها در سال ۱۹۶۷ در یک ساختمان قدیمی که دو اتاق داغون داشت، شروع شد. این ساختمان قدیمی در مرکز استکهلم (پایتخت سوئد)  قرار گرفته بود. آن ها با این کار می خواستند، زیبایی طبیعی را به مردمی که فکر می کردند زیبا نیستند، هدیه دهند. در دهه ۶۰ میلادی، با بوجود آمدن جنگ ضد ویتنام، جنگ های سبز و فعالان دانشجویی،

کلمه زیبایی و مراقبت از پوست، دیگر معنی خاصی نداشت، چرا که خیلی از مردم به فکر سلامت پوست و بدن خود نبودند. لذا با بوجود آمدن چنین اوضاعی، ایده برادران آف یوکنیک، با استقبال خوبی روبرو نشد. آن ها برای بهبود اوضاع بوجود آمده، تصمیم گرفتند که به جای سرمایه گذاری در فروشگاه های زنجیره ای، از افرادی که خواستار کارآفرینی هستند، استفاده نمایند. آن ها آموزش هایی راجع به سلامت و زیبایی و محصولاتی که باید ارائه می شد، به افراد طالب کار دادند و از آن ها خواستند که بعنوان مشاوره زیبایی (بازاریاب)  به در خانه های مردم بروند و محصولات آرایشی اوریفلیم را معرفی نمایند. کمپانی اوریفلیم با این ایده توانست، افراد زیادی را به صورت هرمی در سراسر دنیا جذب نماید، و با این روند، یه یک کسب درآمدی فوق العاده برسد. این نظریه و طرز فکر، توسط شرکت اوریفلیم پرشیا وارد ایران شد و مردم ایران هم که خواستار کارآفرینی بودند، بشدت استقبال کردند؛ اما بخاطر مشکلات و ناهنجاری ها و مطابقت نداشتن با نظام اسلامی ایران و پیروی کردن از روش گلدکوئیستی، نمایندگی شرکت اوریفلیم در ایران بسته شد. اما بعد از گذشت ۶ سال ازآن موضوع، شرکت وارنا از طریق ترکیه و ارمنستان، محصولات اوریفلیم را توسط مشاورانش به ایران ارسال کردو امروزه بازاریابی شبکه ای به صورت گسترده در ایران وجود دارد که به صورت قانونی نیز در حال فعالیت می باشد.