پایان‌نامه یا رساله یا تز یا تیزِس (به انگلیسی: thesis) نوشتاری است که دانشجویان در موضوعی خاص مربوط به رشتهٔ تحصیلی خود، برای دریافت مدرک تحصیلی می‌نویسند. در پایان‌نامهٔ دانشجویان موضوع یا سؤالی را بررسی کرده و از راه تجزیه و تحلیل یا تجارب عملی یا آزمایشی به آن پاسخ می‌دهند. به بیان دیگر پایان‌نامه شامل استدلال موضوعی، ارائهٔ پژوهشی تجربی، حاصل کارآموزی یا عصاره‌ای از درس‌های آموخته‌شده در دوران تحصیلی دانشجوست که با راهنمایی استادان نگارش و تدوین می‌شود. پایان‌نامه با عنوان و محتوای تکراری در هیچ سیستم آموزشی و در هیچ مقطع تحصیلی‌ای تعریف نشده‌است و همهٔ دانشجویان موظف به نگارش پایان‌نامه با موضوع و محتوای جدید هستند. اغلب پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی به صورت نوشتاری حاصل از گردآوری تحقیقات دیگر می‌باشد. در حالی که پایان‌نامه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری لزوماً باید موضوع جدیدی را مورد هدف قرار دهد.

انجام پایان نامه داروسازی یکی از خدماتی است که در مدیتورها ارائه می شود. شاید تصور کنید که داروسازی و دارو فروشی هر دو یک مقوله می باشند . باید بدانید که رشته داروشناسی یکی از رشته های تخصصی پزشکی است که اهدافی به غیر از فروش دارو را دنبال می کند. هدف داروسازی مداوای بیماران است. برای مداوای بیمار روش های درمانی مختلفی از جراحی تا دارو وجود دارد. بدیهی است که دارو درمانی و مصرف دز مشخصی از دارو می تواند از پیشرفت بیماری جلوگیری کرده و حتی بیماری را ریشه کن کند. تحقیقات در زمینه داروسازی از ارزشمندترین تحقیقات پزشکی است که به بهبود کیفیت بشر منجر می شود.

پنل مدیتورها برای ثبت سفارش پایان نامه

رشته داروسازی به تولید و ساخت دارو ارتباط دارد و بررسی علل عدم موفقیت دارو درمانی نیز بر عهده پزشک داروساز است. هر دارو می تواند اثرات مختلفی بر بدن یک بیمار داشته باشد و تشخیص فرمول موثر دارو بر عهده داروساز می باشد. تحقیقات حاکی از آنست که درصد بالایی از علل مداوا نشدن بیماران مربوط به کیفیت دارو می شود. انتخاب دارو، دز مناسب، تداخل دارویی و یا غذایی و عواملی از این دست می تواند روند سلامتی را تحت تاثیر قرار دهد. یک داروساز با تشخیص صحیح در این موارد می تواند کمک کننده پزشک معالج باشد.

بازار کار و آینده شغلی داروسازی

اغلب دانش آموختگان داروسازی جذب بازار کار خواهند شد و از بابت نگرانی وجود ندارد. صنایع داروسازی ، صنایع بهداشتی و آرایشی، مراکز درمان و آموزش پزشکی از جمله مراکز جذب دکتر داروساز می باشند و البته تعداد بسیار زیادی از فارغ التحصیلان در داروخانه ها مشغول به کار خواهند شد.

موضوع پایان نامه در مقطع ارشد و دکتری

موضوع پایان نامه رشته داروسازی در مقطع ارشد و دکتری

خدمات مدیتورها در زمینه انجام پروپوزال و پایان نامه رشته داروسازی

  • جستجو مقالات معتبر برای انتخاب موضوع پایان نامه
  • نوشتن پروپوزال داروسازی
  • انجام پروژه های کلاسی رشته داروسازی
  • انجام پایان نامه کارشناسی داروسازی
  • تحلیل آماری پایان نامه
  • نوشتن مرور ادبیات و فصل دوم (۲) پایان نامه
  • انجام فصل چهار (۴) پایان نامه
  • نوشتن نتیجه گیری و فصل پنجم (۵)

 منبع ویکی پدیا

نگارش پایان نامه علوم پزشکی